Zapobieganie chorobom układu krążenia, w tym nadciśnieniu, zawałom i udarom

Choroby układu krążenia, w tym zawały i udary są na niechlubnym pierwszym miejscu wśród chorób cywilizacyjnych Czy można ich uniknąć? Oczywiście tak. W jaki sposób można im zapobiegać? Przez utrzymywanie mocnego zdrowia. Oznacza to właściwe oddychanie, właściwy sen, właściwe odżywianie i uprawianie ruchu.

Właściwe oddychanie to oddychanie sprzyjające utrzymywaniu wysokiego poziomu dwutlenku węgla w pęcherzykach płuc. Ściśnięcie naczyń krwionośnych jest reakcją obronną organizmu, mającą zapobiegać nadmiernej utracie dwutlenku węgla. Ale jest to reakcja prowadząca do niekorzystnych zjawisk, m.in.: nadciśnienia oraz migrenowych bólów głowy. Naucz się oddychać metoda profesora Butejko albo przebywaj w pomieszczeniach, w których jest podwyższona zawartość dwutlenku węgla – na przykład śpij w sypialni dwutlenkowej, w której okna i drzwi są uszczelnione i dopuszczany jest dwutlenek węgla z butli.

Właściwy sen to sen w najlepszych godzinach (jak najwięcej godzin snu przypadających do 3-ciej nad ranem), w temperaturze 19 stopni oraz w całkowitej ciemności. Aby spać głęboko i nie budzić się w nocy, dobrze jest zmęczyć się fizycznie w ciągu dnia i unikać wieczorem przed snem silnego wzburzenia emocjonalnego.

Właściwe odżywianie oznacza dostosowanie spożywanych produktów do stanu energetycznego człowieka (to znaczy do tego, czy jest energetycznie wyziębiony, czy też przegrzany lub zrównoważony) oraz klimatu i pory roku. Ponadto należy zadbać o równowagę kwasowo–zasadową i odpowiednie proporcje białek, tłuszczów i węglowodanów. Wybierz dietę niskowęglowodanową lub wysokowęglowodanową i stosuj ją konsekwentnie unikając mieszania paliw, to znaczy mieszania tłuszczów i węglowodanów w równych proporcjach. Mieszanie paliw prowadzi do miażdżycy. Właściwy ruch to regularne uprawianie Nordic Walking, Slow Jogging lub Slow Walking Doktora Pokrywki.

Jak wzmacniać zdrowie?

W Akademii Długowieczności polecamy pewne produkty zdrowotne. Kierujemy się dwoma zasadami: po pierwsze nie szkodzić, po drugie utrzymywać mocne zdrowie przez zapobieganie niedoborom pewnych substancji. Na przykład niedobór witaminy D3 powoduje zaburzenia w bardzo wielu procesach, podobne jest z witaminą K2, Witaminą C, magnezem i NNKT (Niezbędnymi Nienasyconymi Kwasami Tłuszczowymi).

Zalecania dotyczące utrzymywania mocnego zdrowia są najczęściej takie same dla pacjentów mających różne dolegliwości. Dlaczego? Dlaczego nie jest tak, że wskazania różnią się diametralnie u każdej osoby? Ponieważ nasze zalecenia oparte są na innej filozofii, na filozofii zdrowienia, a nie leczenia. Jeśli wzmocnię siły obronne organizmu, uruchomię u pacjenta naturalne mechanizmy zdrowienia, to organizm sam wszystko wyleczy.

Podstawowy zestaw produktów prowadzący do uruchomienia (pobudzenia, odblokowania) naturalnych mechanizmów zdrowienia, to:

  • Bajkalina – zmniejsza krzepliwość krwi, obniża ciśnienie, uspokaja nerwy.
  • Mumio – wzmacnia serce, poprawia funkcjonowanie mózgu.
  • Naltrekson – powoduje zwiększanie wydzielania endorfin przez mózg, a to prowadzi do wyraźnego pobudzenia procesów zdrowienia.

Charakterystyka wybranych produktów

Bajkalina – rewitalizacyjny preparat, dostępny na rynku m.in. w postaci doustnych kapsułek 50 mg, może i powinna być zażywana przez każdego, kto chce być zdrowszy i pozbyć się różnych dolegliwości. Bajkalina działa przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie, pomaga w miażdżycy, zakrzepach, alergiach, astmie, a także w nowotworach i wielu innych niedomaganiach. Działa przeciwzapalnie, uspokajająco, przedłuża życie.

Dawkowanie bajkaliny:
Schemat pierwszy – dla zdrowych, adeptów długowieczności:

  • przez 6 kolejnych dni rano i wieczorem po 1 kapsułce 50 mg;
  • 10 tygodni przerwy;
  • ponownie przez 6 kolejnych dni rano i wieczorem po 1 kapsułce 50 mg, 10 tygodni przerwy itd.

W tym schemacie jedno opakowanie (60 kapsułek) starcza na cały rok.

Schemat drugi – dla osób odczuwających dolegliwości chorobowe:

  • dwie kapsułki dziennie przez okres 2 miesięcy;
  • od 2 do 6 miesięcy przerwy;
  • 2 miesiące zażywania;
  • od 2 do 6 miesięcy przerwy itd.

W tym schemacie na jeden cykl (zażywanie przez 2 miesiące) zużywa się 2 opakowania, czyli 120 kapsułek.

Wspomagająco do przyjmowania bajkaliny doustnie można też stosować kremy lub balsamy ją zawierające.

Mumio to substancja pochodząca z nacieków skalnych w jaskiniach na dużych wysokościach 2500–5000 metrów, m.in. w Himalajach, górach Ałtaj, górach Kaukaskich. Zawiera liczne makroelementy i mikroelementy oraz pierwiastki śladowe i witaminy. Mumio ma działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe, a także odmładzające. Wzmacnia organizm, mobilizuje procesy zdrowienia.
Stosowanie: rano na czczo ok. 0,2 g mumio rozpuszczone w wodzie. Dla dzieci dawki zależne od wieku.

Naltrekson – Pobudza wydzielanie endorfin przez mózg.
Dawkowanie: jedna kapsułka dziennie.

Olej Red-Ox – olej lniany rzeczywiście tłoczony na zimno, nasycony wodorem, produkowany według receptury Doktora Pokrywki. Zawiera NNKT, w tym kwasy tłuszczowe Omega 3.

Pobudzanie zdrowienia na przykładzie nadciśnienia. Jeśli masz nadciśnienie:

  1. Oczyść wątrobę (np. metodą Huldy Clark).
  2. Unikaj produktów podwyższających ciśnienie, np. Zeń Szenia.
  3. Zażywaj codziennie rano i wieczorem po 2 kapsułki bajkaliny.
  4. Zażywaj Koenzym Q10, witaminę D3, witaminę K2, witaminę C, sól Ojca Beno.
  5. Pij zieloną herbatę.
  6. Wypij codziennie szklankę soku z czerwonych buraków.
  7. Dbaj o to, aby w twoim pożywieniu było mniej soli, a więcej potasu (na przykład mango zawiera mało soli, dużo potasu).
  8. Uprawiaj Nordic Walking lub Slow Walking codziennie przez co najmniej godzinę.
  9. Korzystaj z akupunktury.

Większość ludzi myśli, że gdy mają nadciśnienie, muszą do końca życia zażywać leki obniżające ciśnienie. Tak wcale być nie musi. Możesz wyzdrowieć stosując powyższe wskazówki i uwolnić się od leków.

Jan Pokrywka

Powrót do listy wykładów >

Brak komentarzy
Napisz komentarz